Viktig information om avgifts- och hyresavier
Välkomna till er nya ekonomiska förvaltare, Svealands Fastighetsteknik AB
Från och med första januari 2024 tar Svealands Fastighetsteknik AB (SVEFAB) över som föreningens ekonomiska förvaltning. För er som medlemmar betyder att vi sköter;
- Avisering av avgifter och hyror
- Avstämning inbetalningar och eventuella frågor om dessa
- Frågor gällande lägenhetsregister, information till mäklare och medlemsansökningar m.m.
- Meddelanden om pantsättning
Det första ni som medlemmar kommer märka är ett nytt utseende på era avier som skickas i december. Vi erbjuder utskick via e-faktura direkt till er internetbank, e-post med pdf samt avi per post till brevlådan. Betalning görs till bankgiro eller via autogiro.
Vi har en portal där ni kan logga in med bankid för att hämta avier och se uppgifter: www.phmdigital.se
Anmälan till E-faktura kan göras redan idag genom er internetbank genom att lägga till Svealands Fastighetsteknik AB som fakturautställare.
E-post med pdf får ni genom att skicka vilken e-post ni vill ha registrerad till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..
Postavi skickas automatiskt om man inte har valt e-faktura eller e-post som leveranssätt.
För betalning via Autogiro behöver vi att ni skickar in en anmälningsblankett, det kommer senare gå att ansluta sig via sin internetbank, denna funktion är dock begränsad innan förvaltningen startat.
OBS! Om ni har autogiro sedan tidigare håller vi på att föra över autogirot. Avgiften kommer att dras via autogiro som vanligt (det framgår dock inte av utdelade avier att autogiro använts).
Nedan hittar ni kontaktuppgifter och telefontider till oss på SVEFAB:
Telefonväxel: 020-544 022
Öppettider: 07.00-16.00 (vardagar)
Mail: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Adress: SVEFAB, Box 2903, 187 29 Täby