Brf Lojohöjden

Brf Lojohöjden

På ena sidan den glittrande Askrikefjärden. På den andra långsträckta strövområden genom skog och över ängar. Här ligger brf Lojohöjden på Lidingö. Med åtta kilometer till centrala Stockholm är läget perfekt för dig som vill bo på landet men ändå ha nära till stan.

Föreningen

Välkommen!

Rudboda Bostadsrättsförening bildades 1974. Kvarteret Lojo projekterades redan på 1960-talet i syfte att bebyggas med bostadsrättslägenheter. 1972 stod de första husen klara för inflyttning. Därefter följde en successiv utbyggnad av området, som idag omfattar 24 bostadshus och en garagebyggnad. Garagebyggnaden inrymmer även tvättstuga, föreningslokal, fastighetsskötarexpedition, förråd, snickeri och grovsoprum. Rudboda Bostadsrättsförening är en relativt stor förening med sina 304 bostadsrättslägenheter. Till lägenheterna hör 241 garageplatser och 63 platser för utomhusparkering. För att vår bostadsrättsförening ska fungera på bästa sätt, och till allas trevnad, finns ett antal regler som måste följas. Föreningens verksamhet regleras av våra egna stadgar samt av bostadsrättslagen och lagen om ekonomiska föreningar. Stadgarna finns tillgängliga här på hemsidan, våra ordningsregler och annat matnyttigt finns beskrivet i häftet ”Att bo på Lojo” vilket också finns att hämta här på hemsidan.

Vår förening ändrade 2019 namn till Bostadsrättsföreningen Lojohöjden.

Med vänlig hälsning
Styrelsen för Bostadsrättsföreningen Lojohöjden